woensdag 24 juli 2013

Gequilt Ipadhoesje



Ehh...hoe kwam ik hier op? Ik vond geloof ik dat we zoiets nodig hadden en ik vond ook dat die hoesjes in de winkel belachelijk veel geld kosten en ik vond ook dat ik dat dan wel zelf kon maken en ik wilde ook heel graag weer quilten, want dat had ik al heel lang niet meer gedaan. En er waren van die leuke vilten lapjes. Er waren mooiere vilten lapjes dan zwart, wit en grijs, maar ik heb rekening gehouden met 't lieve manneke hier in huis dat meer gebruik maakt van de Ipad dan ik en dat een beetje bang voor kleur is. Ik heb ook rekening met mezelf gehouden.

Want zwart, wit en grijs vind ik een beetje saai. Het ziet er mooi strak uit zo, maar dat past niet bij mij. Ik hou wel van wat kleur in de wereld. De naadjes zijn in dezelfde kleur doorgestikt, maar dat moet je maar voor waar aannemen, want ik geloof dat dat op de foto niet zo heel goed zichtbaar is.

En weet je wat ik zo gaaf vind? Dat het omslagrandje precies hetzelfde is als het randje waar het overheen gaat! (en dat ik daar van tevoren over nagedacht had!) Wat ik ook wilde is dat de overloop van voor naar achter ook mooi zou zijn, dus niet 2 dezelfde kleuren naast elkaar. Maar dat was ik alweer vrij snel vergeten, dat ik dat ook wilde. Dus zo her en der worden de zijkanten geraakt door dezelfde kleurtjes. Wat er achteraf bij de onderkant wel grappig uitziet.

Maar het allergaafste moet nog komen!

Ik heb namelijk ook rekening gehouden met een oplaadopening! Dat zijn van die details die ik zo zou kunnen vergeten en dan zou ik op het moment dat'ie in elkaar zit, bedenken dat dat ook wel handig geweest zou zijn. Maar nu heb ik er zomaar aan gedacht. Ik ben trots op mij.

2 opmerkingen:

  1. Ik ben trots op jou, mijn alleskunner buuV!
    Ik vind dat rode vakje leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw! Die is super mooi. Daar mag je zeker trots op zijn!
    Fijne avond.
    Groetjes, Anne

    BeantwoordenVerwijderen