donderdag 25 oktober 2012

Doet denken aan vroeger...

Ken je deze ook nog?



Het doet me denken aan mijn oma. Mijn oma leeft nog, maar ze is wel een beetje dement, dus dit krijg ik niet meer van haar. Maar vroeger wel met enige regelmaat. Toen mijn zus en ik klein waren, hebben we ooit een keer een schaatstocht gedaan op de plassen in het dorp waar mijn oma woont. Mijn opa leefde toen ook nog. Iedereen was in de veronderstelling dat we alleen op de plas zouden blijven, maar mijn zus had het plan gevat om zo'n leuke gekleurde route te schaatsen. En om dan halverwege zo'n kleur over te gaan op een andere kleur, en weer een andere kleur. Met als gevolg dat we verschrikkelijk lang wegbleven, we niet meer wisten waar we waren en mijn opa de politie had ingeschakeld die ons uitgebreid op de plassen is gaan zoeken. Uiteindelijk hebben we zelf de weg naar het huis van mijn opa en oma teruggevonden en hebben we samen in een gootsteen gevuld met warm water gezeten om onze voeten weer te verwarmen. En daarna een warme beker met anijsmelk. Heel troostend.

En vandaag voelde ik me alsof ik een beetje ziek aan het worden was, dus dan werkt zo'n warme beker met anijsmelk ook heel troostend omdat het me doet denken aan de zorg en aandacht die ik toen van mijn oma kreeg. Dit keer in een zelfgeknutselde beker van mijn dochter. Heel gezellig.

2 opmerkingen:

  1. Ja die ken ik ook! Lief verhaal! Beterschapskus voor jou!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een spannend schaatsverhaal! ja die anijsmelk die ken ik wel hoor, heb altijd een pakje in huis! Troostmelk :) Ben je alweer beter? Ik vond je via de mamablogs en kom gauw weer om een hoekje kijken op je blog! Groetjes,
    Marieke

    BeantwoordenVerwijderen