vrijdag 7 september 2012

Poppen breien met Arne en Carlos II





 Meet 'B van Beer'



Hier nog niet helemaal af (nog wat weinig haar op het hoofd) en nog in ondergoed, maar de pop is inmiddels wel af en helemaal zoals mijn dochter hem wil. Met neusring en wit-met-blauwe haren. Gisteren wilde mevrouw er al mee naar bed, maar ik had gezegd dat ik de haren nog even wilde doen en dat ik haar daarna wel bij haar in bed zou leggen. Om 20.45 kwam ze lichtelijk in paniek haar kamer uitgewandeld, omdat ze bang was dat ik de pop zou vergeten en vandaag werd er al druk mee gespeeld. Zo blijkt ze erg van wipwappen te houden. Vanmiddag hebben we een naam bedacht en ze kwam met 'B van Beer', wat in de loop van de tijd misschien zal veranderen in 'Buvvan' of 'Beer' aangezien ze ook woorden als 'slipper' en 'lepel' afkort tot 'slip' (mam, m'n slip is gevallen!) en 'leep'.
De rechtervoet lijkt wat aan de grote kant en dat klopt ook. Dit was de eerste voet en ik moest nog een beetje wennen aan het patroon, maar ik vind het wel schattig, een pop met een klompvoetje :)


Het ringetje is een oneindig rond afgezaagd rvs-ding uit de gereedschapswinkel van manlief. Meegebreid met de neus en daarna met 2 extra steken vastgezet aan de neus. Hierdoor zit de neus ook wat steviger aan het hoofd vast, dus aan de andere kant ga ik dat ook maar doen. Want die neus heeft anders meer iets weg van een wild vleesklompje dat toevallig op de plek van de neus is gaan groeien.

De ogen heb ik vastgenaaid aan de steken onder de afkantsteken, zodat je niet van die wallen onder de ogen krijgt. Ik vind ze wel wat uitpuilen, maar ook dat heeft iets schattigs. En met dat lichtblauw lijkt het ook wel een beetje en blind popje te zijn.

En hier een oog met wimper:


Geen opmerkingen:

Een reactie posten