dinsdag 22 oktober 2013

Gequilt poppendekentje


Ik wil een deken. Ik wil een fijne grote warme deken voor op de bank. Nu heb ik laatst een deken gemaakt voor vriendinlief, zie hier. Maar die deken is van vriendinlief, dus die ligt niet op mijn bank. Het is eigenlijk ook helemaal niet zo dat onze bank dekenloos is, er liggen al 2 dekens op waarvan er een zelfgemaakt is. En ik ben zelfs ook al bezig met het breien van een deken voor op de bank. Maar ik wil ook een gequilte deken voor op de bank. Want dat ziet er zo gezellig uit.
Ik ben aan het oefenen geslagen voor die gequilte deken voor op de bank. 't Kaatje had een wens, en die wens paste mij goed. Haar lievelingsknuffel, Label (er zit wel een grappig verhaal aan die naam vast, maar dat verhaal bewaar ik voor een andere keer), had een wiebelwiegje nodig. Met een matras. En een kussen. En een deken, mama. Ze heeft samen met haar papa een wiebelwiegje gemaakt. Papa had alles netjes voorgezaagd en samen hebben ze alles in elkaar gelijmd en geschroefd. Label is erg blij met het bedje. 't Kaatje stopte Label op een matrasje van handdoek, een kussen van theedoek en een deken van handdoek naast haar bed in het nieuwe bedje. Na een kwartier kwam ze weer naar beneden. Eigenlijk wilde ze toch met Label in bed slapen.
Het bedje wordt nu voor overdag gebruikt en ik ben in de tussentijd een dekentje voor het bedje gaan maken, zodat ik kan oefenen voor mijn gequilte deken voor op de bank. Hij moest roze worden, die deken. En ik ben best tevreden met het resultaat, hoewel ik ook nog wel wat meer moet oefenen voordat ik aan mijn fijne grote warme deken voor op de bank ga beginnen.


2 opmerkingen:

  1. Kijk.. kleine knuffel ligt er iig al lekker warm bij :D Ik vind die dekentjes er altijd zo gezellig uitzien en hoewel je, zo te lezen, geen dekensnood hebt kan er altijd nog wel eentje bij ;)
    Succes met het oefenen (vinden kindlief en Label waarschijnlijk ook geen ramp) en het verzamelen van moed om aan het grote exemplaar te beginnen! Ik zal bij het volgende trui-pakketje aan jouw adres een dosis meesturen ;)

    BeantwoordenVerwijderen